Respublikinė konferencija „Projekto metodas pamokoje“

2024 m. balandžio 19 d. Prienų r. Skriaudžių pagrindinė mokykla 14 kartą organizavo respublikinę konferenciją „Projekto metodas pamokoje”.

Projekto metodas žavi tuo, kad mokiniai mokosi kitaip: kurdami, tyrinėdami aplinką, įvairias medžiagas ir daiktus, keldami hipotezes ir stebėdami, kaip pavyko įgyvendinti išsikeltus tikslus. Atnaujintų programų įgyvendinimo kontekste projekto metodas įgauna dar didesnę prasmę, nes projektinė veikla- tai mokymasis per praktinę veiklą ir patirtį.

Nuotolinėje konferencijoje buvo pristatyti 28 pranešimai. Pranešimus skaitė mokiniai iš: Alytaus Panemunės progimnazijos, Prienų „Ąžuolo” progimnazijos, Prienų r. Balbieriškio pagrindinės mokyklos, Prienų r. Jiezno gimnazijos, Prienų r. Išlaužo pagrindinės mokyklos, Prienų r. Pakuonio pagrindinės mokyklos, Prienų „Revuonos” pagrindinės mokyklos ir Prienų r. Skriaudžių pagrindinės mokyklos. Šiais mokslo metais pristatyti pranešimai pasižymėjo stipria tiriamąja ir praktine veiklos dalimi, stebino mokinių atlikti kūrybiniai darbai.

Dėkojame konferencijos dalyviams už nuosekliai ir kūrybiškai atliktus darbus, ir pasidalinimą projektinės veiklos idėjomis.

Parengė konferencijos organizatorė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aidutė Jurešienė

Lietuvos mokinių dailės olimpiada

Balandžio 12 d. Klaipėdos Adomo Brako dailės mokykloje įvyko jubiliejinė, 30-oji Lietuvos mokinių dailės olimpiada. Olimpiadoje dalyvavo 68 mokiniai iš 56 savivaldybių. Mūsų savivaldybei atstovavo Pakuonio pagrindinės mokyklos mokinė Gabija Gudauskaitė kartu su dailės mokytoja Dovile Smaile.

Šių metų olimpiados tema – „Laisvas kaip paukštis“. Olimpiados dalyviai savo darbuose vaizdavo laisvę ir atsakomybę (asmeninę ir kolektyvinę), ekologiją, gamtosaugą, ateitį.

Praktinė konferencija (profesinė diskusija) „Universalus dizainas mokymuisi – sėkmės kelias kiekvienam“

2024 m. balandžio 5 d. Prienų kultūros ir laisvalaikio centre vyko „Tūkstantmečio mokyklų“ programos dalyvių praktinė konferencija (profesinė diskusija) „Universalus dizainas mokymuisi – sėkmės kelias kiekvienam“, kurią organizavo Prienų švietimo pagalbos tarnyba ir Prienų „Žiburio“ gimnazija – viena iš keturių Prienų rajono mokyklų, dalyvaujančių „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje. Konferenciją vedė Prienų ŠPT direktorė Danguolė Damijonaitytė.

Sveikinimo žodį tarė Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Rimvydas Zailskas, visiems palinkėdamas prasmingos ir darbingos dienos.

Kas yra universalusis dizainas mokymuisi (UDM), kaip atsirado UDM gairės Lietuvoje, kaip UDM ateina į mokymosi procesą, ar tai įrankis ar panacėja, ugdymo(-si) sėkmės siekiame visiems ar kiekvienam? Į šiuos klausimus atsakymus padėjo surasti  „Tūkstantmečio mokyklų“ programos įtraukiojo ugdymo srities ekspertė Indrė Širvinskaitė, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos lektorė dr. Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė, Lietuvos įtraukties švietime centro Švietimo pagalbos plėtros grupės vadovė Lina Palačionienė, specialioji pedagogė Audronė Vadakojienė.

Po kavos pertraukos konferencijos pranešėjai dalyvavo diskusijoje „Įtraukioji lyderystė: ką gali kiekvienas iš mūsų?‘. Diskusijos moderatorė Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Renata Pavlavičienė kvietė pasidalinti įžvalgomis apie tai ką gali kiekvienas švietimo narys, kokie privalumai ir naudos matomos įvairovėje ir ką galėtų kiekvienas pakeisti dėl įtraukiojo ugdymo?

Kaip universalus dizainas mokymuisi taikomas pradinėse klasėse savo praktine patirtimi pasidalijo Utenos Aukštakalnio progimnazijos „Žiburio“ skyriaus pradinio ugdymo mokytojos metodininkės Rasa Juodvalkienė ir Loreta Šapokienė.

Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui  Kristina Nastulevičienė ir kineziterapeutė Gražina Bokūnaitė pabrėžė, kad savo darbe vadovaujasi septyniais universalaus dizaino aplinkos kūrimo principais. Jos kalbėjo apie ugdymosi aplinkų pritaikymą skirtingų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, pademonstravo atsineštas priemones ir dalijosi praktiniais pavyzdžiais bei patarimais, kuomet viena ar kita priemonė tinkama naudoti.