Anotacija

Vienas iš svarbių reflektyvaus švietimo bruožų – apsvarstyti emocijų vaidmenį švietime. Koks gi emocijų vaidmuo? Labai svarbu suprasti, kad vaikų emocinis ugdymas prasideda jau ankstyvajame amžiuje. Maždaug nuo 2009 metų Lietuvoje pradėta intensyviai kalbėti apie socialinį emocinį ugdymą, ugdymo įstaigose imtos diegti įvairios programos. Emocinio intelekto ugdymas – ilgas ir nuoseklus darbas, todėl pedagogai jį turėtų vykdyti kiekvieną dieną ir įvairių veiklų metu. Nepakanka apsibrėžti emocinio ugdymo svarbą, būtina susirasti paveikius metodus ir priemones, padedančias tai padaryti. Programos dalyviai susipažins su socialinio – emocinio intelekto lavinimo programa „Kimočiai“.  Ji ugdo penkias socialines ir emocines kompetencijas: savęs pažinimą, savęs valdymą, socialinį pažinimą, santykių kūrimo įgūdžius, atsakingų sprendimų priėmimą ir remiasi charakterį ugdančiomis savybėmis: pagarbumu, atsakingumu, atsparumu, atjauta ir geranoriškumu. Taip pat bus aptartos ir kitos galimos bei ne mažiau paveikios priemonės,  padedančios suprasti savo bei kito jausmus. Pavyzdžiui, grožinių kūrinių pagalba galima vaikams perteikti žmonių bendravimo grožį ir atsakomybę bei išmokyti svarbiausių žmogiškųjų vertybių, nes nemokėdami išreikšti jausmų, jie griebiasi fizinio smurto. Norėdami išmokyti vaikus atpažinti savo emocijas ir jas valdyti,  turime juos mokyti žodžių, leidžiančių jas atpažinti. Dėl tinkamų žodžių stygiaus vaikai negali pasidalinti savo patirtimis ir jausmais. Vaikams reikia paaiškinti ryšius, kuriais šios emocijos gali sietis ir su kitomis emocijomis. Išradingi ir kūrybiški pedagogai savo darbe taiko įvairių programų elementus ar kitus paveikius metodus ir priemones. Ši programa yra pirmas žingsnis, po kurio galimas savarankiškas taikomasis darbas, konsultacijos ar tęstinis seminaras.

Turinys

Emocijų suvokimas ir raiška. (2 val.)

Priemonės padedančios suprasti savo bei kito jausmus. Socialinio – emocinio intelekto lavinimo programa „Kimočiai“. (2 val.)

Grožinių kūrinių naudojimas, mokant vaikus  atpažinti, įvardinti ir valdyti savo emocijas (2 val.)