Seminaras „Aktyvūs muzikos klausymo metodai“
    Seminaras „Aktyvūs muzikos klausymo metodai“   Data, laikas, vieta – 2022 m. balandžio 19 d.   10.00–14.30 val. Prienų švietimo pagalbos tarnyboje (Kauno g. 1A, Prienai). Programos tikslas – tobulinti muzikos pedagogų kompetencijas, plėsti jų muzikos klausymo metodų (judesio, muzikinio grafiko, instrumentavimo, ritmavimo, dainavimo, šokio, muzikos žemėlapio) spektrą, siekiant ugdymo kokybės gerinimo švietimo įstaigose. Dalyviai. Seminaras skirtas bendrojo ugdymo mokyklų muzikos mokytojams,  meno / muzikos mokyklų muzikos teoretikams, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams. Seminaro aktualumas. Šiuolaikiniam muzikos mokytojui tenka svarbus vaidmuo: tapti ne tik žinių pateikėju, bet ir gebėti kuo įdomiau organizuoti muzikinio ugdymo procesą, tobulinti savo, kaip mokytojo kompetencijas, padėti mokiniui mokytis, samprotauti ir savarankiškai ieškoti atsakymų. Muzikos klausymas – viena iš problematiškiausių dalių muzikos pamokoje. Didžiausia kliūtis pažinti klasikinę muziką – mokinių nedėmesingumas jai skambant. Lietuvos autorių atlikti tyrimai rodo, kad nepakankamai dėmesio skiriama emociniam muzikos paveikumui. Teigiama, jog norint muzikos klausymąsi paversti logiška, aktyvia emocine raiška, vienijančia visą klasę, reikalingos dėmesį aktyvinančios užduotys. Trūksta metodų, kurie būtų nukreipti į mokinių veiklą skambančios muzikos metu. Šio seminaro metu pristatoma Izraelio pedagogų patirtis, kur muzikos pamokose jau dešimtis metų yra naudojami įvairių autorių sukurti muzikos klausymo metodai, kurie suaktyvina mokinių dalyvavimą klausantis muzikos. Supažindinama su keleto Izraelio pedagogų ir aktyvių muzikos klausymo metodų autorių naudojamais metodais, demonstruojama, kaip juos taikyti praktikoje. Izraelio pedagogų patirtis rodo, kad aktyvūs muzikos klausymo metodai sužadina mokinių norą klausytis sudėtingų klasikinių kūrinių, juos analizuoti ir išgirdus atpažinti. Visi mokiniai be išimties yra įtraukiami į veiklą ir tampa aktyviais proceso dalyviais, o ne pasyviais klausytojais. Temos. 1. Aktyvių muzikos klausymo metodų problema Lietuvoje. Bendrasis muzikinis švietimas Izraelyje ir aktyvaus muzikos klausymo metodai ir jų autoriai. 2. Aktyvių muzikos klausymo metodų (judesio, muzikinio grafiko, instrumentavimo, ritmavimo, dainavimo, šokio, muzikos žemėlapio) demonstravimas su pasirinktais muzikiniais kūriniais. Kiekvieno metodo praktinis panaudojimas pagal muzikos klausymo etapus. Kiekvienas seminaro dalyvis, praktinės dalies metu, atlieka duotas užduotis ir veiksenas. Seminaro dalyvių darbas porose ir grupėse. 3. Apibendrinimas ir klausimai. LektorėIlana Krivoščenkaitė, muzikos mokytoja ir puslapio „Aktyvūs muzikos klausymo metodai“ autorė. 2014 m. baigė VDU Muzikos akademijoje bendrąją muzikos didaktiką ir tęsė pedagogikos mokslus Izraelyje, Bar Ilan universitete. Dainavo choruose: „Sacrum“, „Saluto“ (Kaunas), „Adi“ (Izraelis) ir Bar Ilan (Izraelis) universiteto chore. Mokėsi džiazo vokalo pas džiazo atlikėją ir dėstytoją Daphna Levy ir 2018 m. subūrė džiazo grupę Ilana&StardustTrio. Registracijawww.semiplius.lt Preliminari kaina 10–15 Eur. (priklausomai nuo dalyvių skaičiaus).