Rajono mokytojai tobulino žinias apie šiuolaikinių neurotechnologijų taikymą

Š. m. sausio 16 d. Prienų švietimo centre vyko seminaras „Šiuolaikinių neurotechnologijų taikymas darbe su vaikais, turinčiais mokymosi sunkumų ir elgesio problemų“. Seminaro lektoriai-  Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos direktorius Roman Juchnevič ir tarnybos psichologė Olga Bortkevič.
Šiuolaikinių neurotechnologijų pasiekimai sparčiai populiarėja Lietuvoje ir vis dažniau yra naudojamos streso mažinimui, dėmesio koncentracijos didinimui bei darbui su vaikais, turinčiais kalbos ir komunikacijos problemų.
Praktinio seminaro metu dalyviai susipažino su modernia Biofeedbacko, Neurofeedbacko, AVS ir Warnke metodo įranga bei darbo metodais, skirtais kompleksiniai psichologinės būklės bei vaiko mokymosi sunkumų diagnostikai ir korekcijai. Šie naujoviški darbo metodai yra labai veiksmingi, nes vaikai dirba su kompiuteriniais žaidimais, yra labai motyvuoti ir greitai mokosi.
Seminaro metu Vilniaus rajono PPT specialistai pristatė šiuolaikišką įrangą, metodų teorinį pagrindą, pateikė išsamius pavyzdžius  su konkrečiais sutrikimais.  Klientų  atsiliepimus apie terapijos rezultatus ir  naudą. Seminaro dalyviai turėjo galimybę patys išbandyti įrangą ir įsitikinti šiuolaikinių neurotechnologijų veiksmingumų.
Biofeedback (biologinis grįžtamasis ryšys) – NASA sukurta technologija, padedanti pasiekti žmogaus organizmo funkcijų kontrolę. Neurofeedback (EEG-Biofeedback) – šiuolaikinė diagnostinė ir terapinė metodika, padedanti reguliuoti smegenų aktyvumo lygius. AVS (Audiovizualinė stimuliacija) – mažina įtampą, stresą, labai tinka atpalaidavimui. Warnke metodas – skirtas kalbos ir kalbėjimo sutrikimų korekcijai.
Malonu, kad  seminaro metu gautomis žiniomis liko patenkinti visi dalyviai. Tokio tipo seminarai yra labai naudingi, nes suteikia galimybę ne tik pristatyti savo patirtį bet ir pamatyti, kaip dirba kitos Lietuvos pedagoginės psichologinės tarnybos, kaip vadovai organizuoja darbą, kad būtų teikiama savalaikė ir kokybiška švietimo pagalba o specialistai profesionalai dirba dėl vaikų gerovės.
Džiugu, kad Lietuvos Tarnybų specialistai vis labiau domisi naujovėmis ir nori pritaikyti šiuolaikines neurotechnologijas, kad dar geriau padėti vaikams.
\Biofeedback (biologinis grįžtamasis ryšis) tai yra metodas, kurio pagalba žmonės yra mokomi savireguliacijos, atsižvelgiant į kūno siunčiamus signalus.
Mūsų savijauta, nuotaika, emocijos yra susijusios su fiziologiniais organizmo procesais. Todėl, kai vyksta pokyčiai fiziologiniame lygmenyje, keičiasi ir mūsų psichinė būsena (nuotaika, emocijos, mintys, nusiteikimas) ir atvirkščiai, kai keičiasi psichinė būsena, vyksta pokyčiai ir fiziologiniuose organizmo procesuose.
Biofeedback ir  metodo esmė ta, kad specialaus įrengimo, daviklių prijungtų prie kūno ir kompiuterinės programos (kuri panaši į kompiuterinį žaidimą) pagalba, žmogui suteikiama informacija apie kurią nors jo kūno biologinę funkciją (odos varžos, temperatūros, pulso, raumenų įtampos). Neurofeedback (EEG-Biofeedback) metodo atveju – stiebiamas smegenų bangų aktyvumas.  Kintant psichologinei būklei, kinta kompiuteriu fiksuojami fiziologiniai parametrai, žmogus mato kaip keičiasi kompiuterinis žaidimas ir mokosi savireguliacijos, gerina dėmesio koncentraciją ar mažina streso reakciją.
AVS (Audiovizualinė stimuliacija) – smegenų stimuliacija vaizdo (spalvų) ir garso atitinkamu dažniu. Žinoma, kad esant tam tikrai žmogaus psichologinei būklei mūsų smegenys skleidžia tam tikru santykiu delta, theta, alfa, beta ir gama bangas. Pavyzdžiui, esant mažesniam kiekiui theta ir didesniam kiekiui beta bangų – žmogus geba geriau susikoncentruoti, esant mažesniam kiekiui theta ir didesniam kiekiui alfa bangų žmogus jaučiasi atsipalaidavęs, pasiekia komforto būseną. Siekiant sumažinti stresą modernios įrangos (kuri atrodo kaip akiniai nuo saules su ausinukais) pagalba smegenys yra stimuliuojamos atitinkama relaksacine programa, kuri padeda žmogaus organizmui sumažinti įtampą, atsipalaiduoti.
Warnke metodas skirtas logopedinės bei specialiosios pedagoginės terapijos palaikymui teikiant pagalbą vaikams, turintiems skaitymo ir rašymo sutrikimų.
Warnke metodo prietaisai (Brain-Boy Uniwersal ir Lateral Trainer) turi įvertinimo ir treniruotės programų rinkinį primenančius žaidimus. Pirmas korekcijos žingsnis yra diagnozavimas, kaip kliento nervinė sistema apdoroja informaciją. Metodas leidžia labai preciziškai patikrinti 14 pagrindinių pažintinio-motorinio apdorojimo funkcijų, nuo kurių priklauso gebėjimas išmokti taisyklingai skaityti ir rašyti. Remiantis įvertinimu, paruošiama individuali automatizacijos treniruotės programa, kuri pagerina žmogaus funkcionavimą, susijusį su klausos, regėjimo ir koordinacijos pojūčiais. Atlikti tyrimai patvirtino aukštą Warnke metodo efektyvumą. Vaikai, besitreniruodami prietaisais Brain-Boy Uniwersal ir Lateral Trainer per du-tris mėnesius pagerina savo rezultatus net 42 %, o terapijos metu pasiekti rezultatai išlieka pastovūs.
Mokytojai seminaro metu tobulino vaiko pažinimo ir jo pripažinimo kompetenciją.


Seminaro vadovė Daiva Buzienė