Prienų ir Kaišiadorių rajonų mokytojai ekspertai lankėsi Nacionalinėje mokyklų vertinimo agentūroje

IMG_2918-1

Šiandieninėje sparčiai besikeičiančioje visuomenėje mokytojui keliami nauji ir vis didesni reikalavimai. Todėl mokytojui būtina tobulėti, kiekvienąkart iš naujo apmąstant  savo darbo metodus, ieškant geriausiai mokinių poreikius atitinkančių sprendimų.
Šiuo tikslu – kolegoms pasidalinti patirtimi bei padiskutuoti apie mokytojų ekspertų veiklos galimybes, susipažinti su mokytojų ekspertų pamokų analize, išgirsti  lūkesčius – ir įvyko Prienų ir Kaišiadorių mokytojų ekspertų susitikimas Nacionalinėje mokyklų vertinimo agentūroje.
Susitikime ir diskusijose, kartu su mokytojais ekspertais, dalyvavo ir NMVA  direktoriaus pavaduotoja Monika Bilotienė, Mokyklų veiklos kokybės išorinio vertinimo skyriaus vedėja Snieguolė Vaičekauskienė bei Analizės ir duomenų apdorojimo skyriaus l.e.p. vedėja Kristina Kardelytė, ŠMM Mokymosi visą gyvenimą departamento pedagogų veiklos skyriaus  vedėja  Vilma Bačkiūtė ir to paties skyriaus   vyriausioji specialistė Audronė Razmantienė.  Kaišiadorių rajono mokytojų ekspertų  veiklą pristatė Kaišiadorių r. švietimo ir kultūros paslaugų centro direktorė Kristina Dzeventlauskienė. Ji papasakojo apie mokytoju ekspertų vedamas atviras pamokas, duomenų bazę,  apklausas bei pasiūlymus švietimo centro veiklai tobulinti, pasidžiaugė geraisiais pavyzdžiais, kai patirtį turintys mokytojai kuruoja jaunus mokytojus, mentoriauja.  Prienų „Žiburio“ gimnazijos istorijos mokytoja ekspertė, Prienų rajono mokyklų metodinės tarybos pirmininkė Vilija Juodsnukienė pristatė mokytojų ekspertų veiklą visos metodinės veiklos kontekste.
Kolegės  S. Vaičekauskienė bei K. Kardelytė pristatė parengtas skaidres apie mokytojų ekspertų pamokų kokybę šalyje pagal mokyklų tipą, lokalizaciją, mokslo metus. Jos pateikė keletą išvadų – pamokose metams bėgant santykiai prastėja. O mokslininkų išvadose teigiama, kad būtent santykiai daro didžiausią įtaką mokinių mokymuisi. Miesto mokyklose ekspertų pamokos bene geriausios, tačiau kiti  aspektai, tarkime, aplinka, priemonės – geresni miesteliuose, kaime. Gimnazijose ir progimnazijose rezultatai geresni nei vidurinėse ir pradinėse mokyklose. Sėkmingiausiai mokytojams ekspertams sekasi dirbti su pradinukais ir gimnazistais. Geriausiai vertinamos yra IT pamokos, o mažiausiai sėkmingos dorinio ugdymo pamokos. Mokinių skaičius klasėje didelės įtakos mokinių pasiekimams neturi.
Kardelytė pasidžiaugė, kad šalies mastu mokytojų ekspertų pamokos rodo vientisumą. Ekspertai suplanuoja pamoką, metodus, kurie skatina mokinius mokytis, atitinkamai geri ir pasiekimai. Šiuo metu išorinio vertinimo duomenų yra pakankamai daug. NMVA, įvertinusi 500 mokyklų (tai yra apie    40 % visų Lietuvos mokyklų) pagal 5 sritis, 22 temas  ir 67 rodiklius, padarė išvadą, kad didžiausią įtaką mokinių pasiekimams turi šeši rodikliai: vertybės, asmenybės raidos lūkesčiai, mokymo kokybė, mokymosi kokybė, pažanga, personalo valdymas.
NMVA direktoriaus pavaduotoja M. Bilotienė pažymėjo, kad „krenta vertybės“ mokykloje, nes mokytojai nežino amžiaus tarpsnio ypatumų, į mokinį žiūri neįvertindami jo paauglystės. Labai svarbus ir mokinių tėvų pedagoginis švietimas, tačiau jis turi būti suprantamas daug plačiau – tai tėvų įtraukimas į ugdymo procesą. Tėvai turi tapti mokyklos sąjungininkais.
S.Vaicekauskienė parodė skaidrę, kurioje lyginamos   Prienų ir Kaišiadorių rajonų mokytojų ekspertų pamokos. Malonu, kad prieniečiai galėjo pasidžiaugti geresniais rezultatais.
ŠMM atstovė V.Bačkiūtė  kalbėjo apie mokytojo pareigą mokytis visą gyvenimą. Ji priminė, kad „Mokymosi visą gyvenimą“ šūkis pirmiausia yra skirtas pedagogams. Būtent ši bendruomenės dalis turi būti nuolat tobulėjanti. Strateguojant švietimą įvairiuose lygmenyse būtina galvoti apie tai, kaip sudominti,  motyvuoti mokinius mokykloje. Juk pozityvi vaiko mokymosi patirtis programuoja jo motyvaciją mokytis visą gyvenimą. Tad ugdymo kokybė yra kiekvieno individualaus  vaiko pozityvi mokymosi patirtis.
Diskusijose buvo paliesti ir mokytojų atestacijos klausimai: daugumos nuomone, mokytojų atestacija turi būti privaloma, mokytojo kvalifikacinė kategorija turi būti susijusi ne su atlygio padidėjimu visam gyvenimui, o su atlygio padidėjimu, nes prisideda papildomos funkcijos. Jei esi mokytojas metodininkas – gal gali tapti mentoriumi, o jei esi mokytojas ekspertas – gal gali konsultuoti, vertinti. Už ši darbą turėtų būti mokama. Buvo išsakyta ir mintis, kad mokytojai ekspertai gali prisideti prie veiklų, kurios didina švietimo kokybę.
Susitikimas buvo neabejotinai naudingas ir svarbus. Diskusijos nesibaigė ir kelionės į namus metu, todėl V.Juodsnukienė pasiūlė pratęsti ekspertų bendradarbiavimą ir dar kartą susitikti Prienų  švietimo centre sausio mėnesį.


Prienų švietimo centro direktorė 
Danutė Stankevičienė

IMG_2903 IMG_2917 IMG_2918

0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.