Tikslas – skatinti asmeninę kiekvieno mokinio pažangą

20161118_141529

Lapkričio pabaigoje Prienų švietimo centras kartu su Prienų rajono savivaldybės Mokyklų metodine taryba organizavo posėdį metodinės veiklos aktualijoms aptarti. Posėdyje aktyviausi rajono pedagogai – įvairių dalykų metodinių būrelių pirmininkai – drauge su metodinę veiklą koordinuojančiais Prienų švietimo centro darbuotojais bei Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistais  kalbėjosi apie tai, kokios šiuo metu yra svarbiausios švietimo problemos rajone, kaip jas suprantame ir kaip veiksime artimiausiu metu, jas spręsdami. Taip buvo susitarta dėl metodinės veiklos prioriteto ateinantiems dvejiems mokslo metams: „Skaitymo strategijų kaip vieno iš AMG ugdymo metodų taikymas įvairių dalykų pamokose, skatinant asmeninę mokinio pažangą“.

Susirinkusius pasveikino Prienų švietimo centro direktorė Danutė Stankevičienė. Ji pakvietė visus susitelkti ir pamąstyti, pasitikrinti, kokių turime problemų ir susitarti, kaip jas galime įveikti. Sveikinimo žodį tarė ir Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Rimvydas Zailskas.

Mokyklų metodinės tarybos pirmininkė Vilija Juodsnukienė pristatė Tarybos 2015–2016 m. m. veiklos ataskaitą, pasidžiaugė, kad praeitais mokslo metais pavyko nemažai nuveikti ugdant mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus: buvo surengta rajono mokytojų metodinių darbų paroda, mokytojai dalijosi patirtimi  konferencijoje šia tema, Prienų ir Kaišiadorių rajonų mokytojai ekspertai buvo susitikę Nacionalinėje mokyklų vertinimo agentūroje pasidalinti patirtimi bei padiskutuoti apie mokytojų ekspertų veiklos galimybes, susipažinti su mokytojų ekspertų pamokų analize, išgirsti  lūkesčius.

Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Laimutė Jančiukienė pristatė 2015–2016 m. m. brandos egzaminų ir PUPP rezultatų analizę ir pamąstymus, ką jie rodo ir ką gali daryti kiekvienas mokytojas, kad rezultatai būtų geresni.

Prienų „Žiburio“ gimnazijos chemijos mokytoja metodininkė, biologijos ir chemijos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė Džiuginta Gaigalienė kalbėjo apie skaitymo strategijų taikymą gamtos mokslų pamokose. Ji dalijosi patirtimi apie tai, kaip jai sekasi taikyti įvairias skaitymo strategijas ir pabrėžė, kad tik suvokdamas, ką skaito, mokinys gebės teisingai atlikti dalyko užduotis, todėl būtina mokiniui padėti ugdytis skaitymo gebėjimus ne tik pradinėse klasėse ar per lietuvių kalbos pamokas, bet ir visų dalykų pamokose.

Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Renata Pavlavičienė, kalbėdama apie švietimo iniciatyvų ir metodinių veiklų dermę, ragino mokytojus daugiau naudotis Erasmus+ ir kitų projektų metu sukurtais produktais: metodinės veiklos prioritetui įgyvendinti pasitelkti LL2 projekto metu sukurtas metodinių naujovių grupes, metodinių būrelių pasitarimuose pristatyti projektų metu atliktų tyrimų rezultatus, pristatyti parengtas rekomendacijas bei jomis naudotis.

Kai visi pranešimai buvo išklausyti, Švietimo centro direktorė D. Stankevičienė, priminusi, kaip praeitais mokslo metais sekėsi siekti užsibrėžtų tikslų, pakvietė padirbėti grupėse ir parengti pasiūlymus Mokyklų metodinės tarybos 2016–2017 ir 2017–2018 m. m. veiklos planui bei prioriteto  įgyvendinimui. Visi susitarė, kad bendra problema, trukdanti mokiniams siekti asmeninės pažangos, yra nepakankamas skaitomo teksto suvokimas dalykinėje sistemoje, ir su tuo susijęs negebėjimas teisingai atlikti įvairių dalykų užduotis. Išanalizavus šią problemą, buvo pateikti pasiūlymai bei parengtas planas, ką galima nuveikti siekiant pagerinti situaciją įvairias lygmenimis: mokytojo, mokyklos, rajono. Pagrindinis dalykas, dėl kurio sutarė visi – reikia prisiimti atsakomybę ir keistis pačiam (pasakyti sau – galiu).