Jokių namų darbų

           Gruodžio 5 dieną anglų kalbos mokytojai dalyvavo seminare „Šiuolaikinės kartos mokinių anglų kalbos ugdymo filosofija Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje: diferenciacija, motyvacija, pasiekimai“.

      Seminaro metu buvo pristatyta Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos anglų kalbos dėstymo filosofija bei pateikti įvairūs praktiniai patarimai, aptartos metodikos, mokymosi priemonės ir jų panaudojimas efektyviam užsienio kalbų mokymuisi. Seminaro dalyviai turėjo galimybę stebėti 10 ir 12 klasėse vedamas  atviras anglų kalbos pamokas, o vėliau jas aptarti.

     Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė Edita Liutkevičienė savo pranešime pristatė patirtį apie mokinių dalyvavimą vietiniuose ir tarptautiniuose projektuose, kaip vieną iš mokinių motyvacijos skatinimo formų.

     Labiausiai seminaro dalyvius suintrigavo Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos mokytojo metodininko Sauliaus Skučo pranešimas „Diferenciacija, daugiakalbystė ir jokių namų darbų“. Pats mokytojas kalba penkiomis užsienio kalbomis ir šiuo metu dar mokosi hebrajų kalbos. Jis akcentavo, kad mokymasis turėtų būti susietas su realiomis problemomis, aktualijomis, tuo, kas svarbu konkretaus amžiaus tarpsnio mokiniams ir kas vyksta už klasės sienų. Mokymasis realiame, patraukliame kontekste aktyvina mąstymą ir didina mokymosi motyvaciją. Interaktyvios, dinamiškos pamokos leidžia ne vien veiksmingai mokytis kalbų, bet ir mėgautis mokymosi procesu. Mokydamas kalbų, mokytojas vadovaujasi principu, kad mokinys turi pats būti atsakingas už savo mokymąsi. Jis savo mokiniams namų darbų neužduoda, bet norintiems namuose įtvirtinti įgytas žinias, mielai skiria papildomas užduotis. Beje, kurios pažymiu ar kaupiamuoju balu yra nevertinamos. Ir kaip ne keista būtų,  dauguma mokinių prašo papildomų užduočių į namus.  Tuo buvo galima įsitikinti stebint mokytojo Sauliaus Skučo vedamą atvirą pamoką 12 klasei. Mokytojui paklausus, ar kas norės pasiimti užduotis į namus, mokinių rankos kilo.

     Seminaro pabaigoje mokytojai nuoširdžiai dėkojo Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos anglų kalbos mokytojams už galimybę stebėti atviras pamokas, už naudingus praktinius patarimus ir aptarimo metu padarytas bendras įžvalgas, ugdant mokinių anglų kalbos gebėjimus ir įgūdžius. Seminaras, kaip teigė dalyviai, buvo naudingas ir pageidautų kuo daugiau tokių dalykinių-praktinių susitikimų.