Anotacija

Tyrimai rodo (Katz., 2010), kad vaikai daugiausiai apie gamtą, technologijas, inžineriją, sužino būdami aplinkoje, kuri skatina patirti, tyrinėti, eksperimentuoti, kai bendradarbiauja su suaugusiaisiais, kurie kelia klausimus, atkreipia dėmesį, skatina domėtis. Todėl svarbu, kad ikimokyklinėse, pradinėse įstaigose esantys vaikai ir mokiniai kasdienėse veiklose turėtų galimybes mokytis eksperimentuojant, būtų  tyrinėjimo objektų ir įvairovės. Tai geriausia apibūdina STEAM – mokymas/is grindžiamas patirtinio, eksperimentinio ir probleminio ugdymosi koncepcija.

Seminaras „Mokymasis eksperimentuojant“ paremtas eksperimentinio, probleminio mokymo/si idėja. Tai vaikų ugdymas/is, susipažinimas su juos supančiu pasauliu atliekant tam tikrus eksperimentus, bandymus, tyrimus ir pan,. Seminaro metu pedagogai įgis net tik teorinių žinių, bet ir susipažins atliks realius bandymus/eksperimentus, kuriuos vėliau galės pritaikyti savo realioje pedagoginėje veikoje.

Programos tikslas – plėtoti pedagogų tyrimines gamtamokslines kompetencijas.

Turinys

Pagrindiniai  mokymosi eksperimentuojant principai. STEAM veikla (1 val. teorija)

Mokinių ir vaikų eksperimentinės veiklos organizavimas (1 val. teorija)

Realių gamtamokslinių eksperimentų atlikimas ir aptarimas (4 val. praktiniai darbai):

  • Lietaus lašelių gamyba;
  • Dirbtinio sniego gamyba;
  • Vonios „eko bombų“ gamyba;
  • Kosmoso modelio kūrimas;
  • „Sliduko“ gamyba;
  • Medūzos gamyba;
  • Vulkano citrinoje gamyba;
  • Piešiniai su soda.