Kaip padėti įvairius logopedinius sutrikimus turintiems vaikams. Tinkamų būdų parinkimas ir praktinis išbandymas

Home > Kaip padėti įvairius logopedinius sutrikimus turintiems vaikams. Tinkamų būdų parinkimas ir praktinis išbandymas

Kaip padėti įvairius logopedinius sutrikimus turintiems vaikams. Tinkamų būdų parinkimas ir praktinis išbandymas

Anotacija

Programa yra skirta logopedams ir kitiems specialistams dirbantiems su vaikais, kuriems nustatyti bet kokios rūšies kalbos ar kalbėjimo sutrikimai: afazija ar alalija, dizartrijos ir kt.

40 val. trukmės programą sudaro 6 kontaktinio darbo seminarai po 6 akademines valandas (36 akad. val.) bei savarankiško darbo bei nuotolinių konsultacijų sesija.

I modulis. „Afazijos: diagnostika, vertinimas ir įveika“.

 Programa yra skirta logopedams dirbantiems su vaikais, kuriems nustatyta afazija ar alalija. Seminarą sudaro penkios dalys:

– Afazijų rūšys

– Kalbos sutrikimų sunkumo įvertinimas

– Praktinis darbas mokantis atstatyti išlikusius kalbos aspektus prie sunkių afazijų

– Praktinis darbas mokantis atstatyti kalbą prie lengvesnių afazijų.

– Afazijos yra retai pasitaikantys kalbos sutrikimai tarp vaikų ir paauglių. Jų priežastis – jau mokančių kalbėti asmenų kalbos sutrikdymas po įvairių galvos smegenų susirgimų. Todėl logopedams trūksta įgūdžių dirbant su tokiais vaikais.

  Dalyviai išmoks praktiškai nustatyti afazijų rūšis, jas įvertinti ir parinkti tinkamus kalbos atstatymo būdus.

II modulis. „Dizartrijų diagnostika, vertinimo kriterijai,  monitoringas bei šalinimo būdai“.

Seminarą sudaro penkios dalys:

– 5 klinikinės dizartrijos formos

– kalbos aparato raumenys ir jų inervacijos sutrikimai bei biomechanika

– dizartrijų ištyrimo plano sudarymo principai ir sutrikimo lygio vertinimas balais (visi kalbėjimo aspektai – balsas, oralinis aparatas, etc.)

– monitoringo taikymo principai įvertinant kalbėjimo pokyčius

– pratimai taikomi siekiant gerinti kalbėjimo aparato būklę.

Kadangi didelė dalis lankančiųjų logopedinį kabinetą turi didesnių ar mažesnių dizartrijos požymių bei kitų sutrikimų, ši praktika akivaizdžiai paspartins kalbėjimo mokymą ir padarys jį kokybiškesnį. Dalyviai išmoks praktiškai naudoti tyrimą įvairių sutrikimų atvejais, gaus teorinių žinių apie veido ir burnos raumenų bei jų biomechaninių  funkcijų sutrikimų įvertinimą ir logopedinio darbo rezultatų fiksavimą. Išmoks naujų pratimų, spartinančių kalbėjimo gerėjimą

III modulis. „Kalbėti mokomės kitaip“.

Programa yra skirta logopedams dirbantiems su vaikais, kuriems nustatyti bet kokios rūšies kalbos ar kalbėjimo sutrikimai. Taip pat daug naudingų žinių ir praktinių įgūdžių gali gauti pedagaogai dirbantys su pradinių klasių mokiniais, ypač, jei klasėje yra vaikų, besimokančių pagal individualias programas.

Seminarą sudaro keturios dalys:

– Smegenų plastiškumo teorija.

– Smegenų veiklos aktyvinimo metodai, besiremiantys plastiškumo teorija.

– Praktinis darbas mokantis kaip suaktyvinti išlikusias kalbos zonas  ir   išnaudoti kitas veiklas, kurios padeda vystyti kalbą.

– Pratimai skirti vaikų kalbos, skaitymo, rašymo lavinimui.

Logopedo darbas su vaikais susijęs su labai sudėtingais smegenų veiklos aspektais: kalbėjimu, kalbos supratimu, skaitymu ir rašymu. Todėl logopedams reikia papildomų įgūdžių dirbant su  vaikais, kurių kalba vystosi netolygiai, kurie turi dėmesio sutrikimų ir pan.

  Dalyviai išmoks praktiškai naudoti smegenų veiklą skatinančius pratimus, kūrybiškai juos taikyti atsižvelgiant į vaiko asmenybę.

IV modulis. „Supažindinimas su logopedinio masažo technika šalinant dizartrijas“

Logopedinio masažo technikos mokėjimas yra skirtas logopedams dirbantiems su vaikais, kuriems nustatyta dizartrija ar kiti organinės kilmės oralinio aparato sutrikimai, veido asimetrija. Seminarą sudaro penkios dalys:

– Raumenys ir jų inervacija bei biomechanika

– Teorinis masažo technikos pristatymas

– Praktinis darbas mokantis masažo technikos:

      – atpalaiduojantis masažas (veidui, liežuviui, minkštajam gomuriui)

     – aktyvinantis masažas (veidui, liežuviui, minkštajam gomuriui)

Ši praktika akivaizdžiai paspartins garsų tarimo mokymą ir padarys jį kokybiškesnį, sumažins seilėtekį, atstatys veido simetriją. Dalyviai išmoks praktiškai naudoti logopedinį masažą įvairių sutrikimų atvejais, gaus teorinių žinių apie veido ir burnos raumenis, jų biomechanines funkcijas bei masažo judesių poveikį jiems.

V modulis „Fonetinė grafika kalbos ugdymo procese“.

Programa yra skirta logopedams ir specialistams dirbantiems su vaikais, kuriems nustatyti bet kokios rūšies kalbos ar kalbėjimo sutrikimai. Seminarą sudaro keturios dalys:

– Verbotoninio metodo ištakos

– Šio metodo teoriniai pagrindai

– Fonetinės grafikos, kaip vienos iš verbo-tonino metodo srities pristatymas

– Praktinė dalis mokantis dirbti su metodine medžiaga.

Logopedo darbas su vaikais susijęs su labai sudėtingais smegenų veiklos aspektais: kalbėjimu, kalbos supratimu, skaitymu ir rašymu. Todėl logopedams reikia papildomų įgūdžių dirbant su  vaikais, kurių kalba vystosi netolygiai, kurie turi dėmesio sutrikimų ir pan.

VI modulis. „Sveiko balso išsaugojimas ir jo sutrikimų korekcija“

Balso išsaugojimo technikos mokėjimas yra skirtas kalbinių profesijų atstovams ir logopedams dirbantiems su vaikais, kuriems nustatyti balso sutrikimai. Seminarą sudaro penkios dalys:

– Balso aparato raumenys ir jų inervacija bei fiziologija,

– Balso sutrikimų rūšys,

– Balso sutrikimų šalinimo  technikos:

– Atpalaiduojantys pratimai, kurie paruošia balso aparatą taisyklingam fonavimui,

– Aktyvinantys pratimai, kurie stiprina ir lavina balsą,.

Kadangi didelė dalis kalbinių profesijų atstovų  turi didesnių ar mažesnių balso nuovargio požymių bei kitų sutrikimų, ši praktika akivaizdžiai pagerins balso valdymą ir padarys jį kokybiškesnį, sumažins nuovargio sindromą, atstatys natūralų, sveiką balsą. Įgytas žinias logopedai galės taikyti  koreguodami vaikų bei paauglių balsą.

 Dalyviai išmoks praktiškai naudoti balsą stiprinančius pratimus įvairių sutrikimų atvejais, gaus teorinių žinių apie balso aparato raumenis, jų biomechanines funkcijas, bei pratimų poveikį jiems.

Programa gali būti vykdoma visa arba atskirais moduliais.

0