Seminaras „Sonata – interpretacijos ir dėstymo įvairovė šiuolaikinėje muzikos pamokoje“

Lektorė


Rūta Bimbaitė

Anotacija


Sonatos žanras ir forma muzikos mokykloje visada buvo vienas iš instrumentalistų ugdymo turinio branduolio dalykų. Fortepijono pamokose jau pradinėse klasėse mokiniai skambina XVIII-XIX a. sonatinas. Vėliau- IV-VIII kl. jaunieji pianistai susipažįsta su tikrąja klasikine- J.Haidno, V.Mocarto, L.Bethoveno sonata. Klasikinė sonata- tai perėjimas iš barokinės sonatos į romantizmo formų laisvę ir įvairovę. Gerai susipažinus ir įvaldžius klasikinės sonatos muzikinę kalbą – homofoninę faktūrą, tonacinę sistemą, funkcinę harmoniją, motyvinį vystymą – galima groti laisvesnes, bet sudėtingesnes romantizmo arba XX-XXI a. formas. Dėstant šias muzikines temas mokytojui svarbu ne tik orientuotis kaip kito sonatos atlikimo nuostatos kiekviename amžiuje, bet į klasikinę- tartum“pasenusią“ dėstymo medžiagą pažvelgti šviežiai, išryškinti tai, kas galėtų būti aktualu, patrauklu ir naudinga dabartiniam XXIa. mokiniui. Sonata- puiki tema pakalbėti apie taisykles ir atlikimo laisvę muzikoje bei gyvenime.

Programos tikslas


Plėsti klasikinio repertuaro – sonatos- dėstymo galimybes muzikos mokykloje.

Programos uždaviniai


  • Peržvelgti klasikinių sonatų atlikimo istorijos ypatumus;
  • Susipažinti su  naujausiomis stilistinėmis sonatų interpretacijos įžvalgomis;
  • Sužinoti, kaip patraukliai išdėstyti medžiagą apie sonatos formą šiuolaikiniam mokiniui;
  • Išgirsti ir praktiškai metodiškai išanalizuoti jaunųjų pianistų, dalyvaujančių respublikiniame konkurse „Linksmieji pirštukai“ gyvai atliekamas stambios formos (sonatos) kūrinių interpretacijas – iškelti teigiamas ir neigiamas tendencijas.
0

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.