Lektorė
Rūta Bimbaitė
Anotacija
Sonatos žanras ir forma muzikos mokykloje visada buvo vienas iš instrumentalistų ugdymo turinio branduolio dalykų. Fortepijono pamokose jau pradinėse klasėse mokiniai skambina XVIII-XIX a. sonatinas. Vėliau- IV-VIII kl. jaunieji pianistai susipažįsta su tikrąja klasikine- J.Haidno, V.Mocarto, L.Bethoveno sonata. Klasikinė sonata- tai perėjimas iš barokinės sonatos į romantizmo formų laisvę ir įvairovę. Gerai susipažinus ir įvaldžius klasikinės sonatos muzikinę kalbą – homofoninę faktūrą, tonacinę sistemą, funkcinę harmoniją, motyvinį vystymą – galima groti laisvesnes, bet sudėtingesnes romantizmo arba XX-XXI a. formas. Dėstant šias muzikines temas mokytojui svarbu ne tik orientuotis kaip kito sonatos atlikimo nuostatos kiekviename amžiuje, bet į klasikinę- tartum“pasenusią“ dėstymo medžiagą pažvelgti šviežiai, išryškinti tai, kas galėtų būti aktualu, patrauklu ir naudinga dabartiniam XXIa. mokiniui. Sonata- puiki tema pakalbėti apie taisykles ir atlikimo laisvę muzikoje bei gyvenime.
Programos tikslas
Plėsti klasikinio repertuaro – sonatos- dėstymo galimybes muzikos mokykloje.
Programos uždaviniai
- Peržvelgti klasikinių sonatų atlikimo istorijos ypatumus;
- Susipažinti su naujausiomis stilistinėmis sonatų interpretacijos įžvalgomis;
- Sužinoti, kaip patraukliai išdėstyti medžiagą apie sonatos formą šiuolaikiniam mokiniui;
- Išgirsti ir praktiškai metodiškai išanalizuoti jaunųjų pianistų, dalyvaujančių respublikiniame konkurse „Linksmieji pirštukai“ gyvai atliekamas stambios formos (sonatos) kūrinių interpretacijas – iškelti teigiamas ir neigiamas tendencijas.