• Anotacija

Fizinė, emocinė, seksualinė prievarta, aplaidumas ir nesirūpinimas – keturios vaiką žalojančios elgesio rūšys – gali sukelti žymius psichinės ir fizinės sveikatos sutrikimus, žlugdyti normalų asmenybės vystymąsi, palikti ilgalaikius pėdsakus vaiko gyvenime.

       Smurtas toli gražu nėra būdingas vien tik probleminėms šeimoms. Jis gali atsirasti dėl blogų pažymių, dėl neišplautų indų ar dėl to, kad ne ten atsisėdo. Prievartos esmė yra ta, kad ji dažniausiai kyla ne dėl vaiko elgesio, o dėl suaugusiojo asmeninių savybių, jo savijautos ar nuotaikos. Smurtautojo elgesys neprognozuojamas ir nėra jokio gero vaiko elgesio, kuris padėtų išvengti smurto.

       Valstybinė vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba skelbia, kad 2013 m. 1365 vaikai oficialiai patyrė smurtą.  Per pastaruosius trejus metus daugėja ne tik vaikų, nukentėjusių nuo fizinio smurto, bet ir psichologinio smurto atvejų. Fizinis smurtas sudaro pusę smurto prieš vaikus atvejų. Ir tai tik oficialūs duomenys. Realūs skaičiai galėtų būti daug didesni, nes toli gražu ne apie kiekvieną smurto atvejį būna informuojamos atitinkamos tarnybos. Tuo tarpu seksualinės prievartos reiškinio paplitimas dar sudėtingiau identifikuojamas. Kai kuriuose tyrimuose teigiama, jog seksualinė prievarta yra paplitusi tarp berniukų – 3 – 31 proc., tarp mergaičių – 6 – 62 proc. Todėl galima būtų teigti, jog 62 proc. moterų ir 31 proc. vyrų vaikystėje yra patyrę seksualinę prievartą. Netgi ir mažiausieji skaičiai rodo, kad tai nėra labai retas reiškinys.

       Seminaro metu gautos žinios leis dalyviams sėkmingai atpažinti pirmuosius smurto prieš vaikus požymius ir numatyti pagalbos galimybes. Taip pat, gauta teorinė informacija – tai puikus pagrindas sėkmingam darbui su smurtą išgyvenusiais mokiniais.

  • Programos tikslas

Suteikti mokytojams žinių apie smurtą prieš vaikus, leidžiančių atpažinti pirmuosius smurto prieš vaikus požymius ir numatyti pagalbos galimybes.

  • Programos uždaviniai
  1. Pristatyti teorinę informaciją apie vaikų patiriamą smurtą ir vaiko potrauminio  streso pasekmes.
  2. Formuoti praktinius įgūdžius sėkmingam darbui su smurtą išgyvenusiais mokiniais
  • Lektorius

Dalė Daiva Gasparavičiūtė, socialinio darbo magistras, Prienų švietimo pagalbos tarnybos socialinė pedagogė ekspertė