Nuo 2024 m. visos šalies mokyklos turi būti pasiruošusios į bendrojo ugdymo mokyklas priimti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus ir visiškai pereiti nuo mokyklos visiems prie mokyklos kiekvienam koncepcijos. Tai reiškia, kad įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas tampa švietimo sistemos uždaviniu, kuris keičia ir praplečia pedagogų profesinės veiklos sritis. Tokiu atveju, turi būti siekiama užtikrinti tinkamą pedagogų pasirengimą, kuris sudarytų galimybes efektyviai ir kokybiškai vykdyti įtraukųjį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose. Pedagogų pasirengimo vykdyti įtraukųjį ugdymą aspektas yra aktualus, siekiant įgalinti mokytojus savo veikloje veikti kompleksiškai, atskleidžiant esamas pasirengimo galimybes ir identifikuojant kliūtis.

Siekiant ugdymo tikslų mokytojui svarbu žinoti naujausias moksliniais tyrimais gristas mokymo strategijas ir mokėti jas taikyti ugdymo procese. Universalaus mokymosi dizaino (UDM) strategijos paskirtis – skirtingų ugdymosi poreikių vaikų ugdymas. Ši ugdymo strategija grindžiama neuromokslų žiniomis apie tai, kaip žmogus mokosi. Jų pagrindu konstruojamas ugdymo procesas. Tyrimais patvirtinta, kad taikant šią ugdymo strategiją pasiekiami optimalūs kiekvieno vaiko ugdymosi rezultatai, išugdomi tikslų numatymo, kryptingumo jų siekiant gebėjimai, vaikų iniciatyvumas ir interesas mokymuisi.

Ši ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa ne tik praplės jau turimas žinias apie įtraukųjį ugdymą, bet ir padės mokyklų bendruomenėms, mokytojams spręsti įvairias iškylančias problemas dėl įtraukiojo ugdymo, susipažinti su šiame procese toliau pažengusių kolegų patirtimi. Mokytojai patobulins profesines, bendravimo ir bendradarbiavimo ugdymo turinio planavimo, –      mokinių / ugdytinių skirtybių ir galimybių pažinimo (specialiųjų gebėjimų ir poreikių atpažinimo), pagalbos teikimo mokantis ir mokinių / ugdytinių motyvavimo kompetencijas.

Programos trukmė 40 val., iš jų 26 kontaktinės ir 14 savarankiško darbo val.

I modulis. „Įtraukiojo ugdymo samprata ir mokyklos kaitos galimybės“ (6 kontaktinės val.).

II modulis. „Universalus dizainas mokymuisi – įrankis padėti visiems“ (6 kontaktinės, 10 savarankiško darbo val.).

III modulis. „Mokyklos įtraukiojo ugdymo organizavimo modelio kūrimas“ (4 kontaktinės val.).

IV modulis. „Individualių vaiko poreikių pripažinimas, galimybės ir sunkumai įtraukiojo ugdymo aplinkoje“ (6 kontaktinės, 4 savarankiško darbo val.)

V modulis. „Įtrauktis švietime – tai galimybės augti ir tobulėti kiekvienam“ (4 kontaktinės val.)