Vykstant sparčiai visuomenės kaitai, didėjant emigracijai, vartojimui, vykstant ugdymo paradigmų kaitai vis svarbiau darosi pedagogams gebėti sukurti mokymosi erdvę, kurioje įvairaus amžiaus vaikai (nuo 4 metų iki 19 metų) galėtų reflektuoti ir prioretizuoti savo vertybes. Ugdytojui reikalingi metodai ir priemonės vertybių internalizacijai.

Olimpinė vertybių ugdymo programa bei kokybiškas neformalusis ugdymas per aktyvią ir sportinę veiklą – tai priemonė, kuri padeda vaikams ir jaunimui integruotis į visuomenę, t. y. gilinti supratimą apie vertybes ir principus, įgyti reikiamų įgūdžių, žinių ir patirties. Vertybių ugdymas per sportą ir fizinę veiklą yra universali priemonė, kuri yra patraukli įvairioms amžiaus grupėms. Ši programa prisideda prie vaikų fizinio raštingumo didinimo.

Olimpinė chartija olimpizmą apibrėžia kaip gyvenimo filosofiją, kuri aukština ir į darnią visumą jungia kūno, valios ir proto savybes. Olimpizmas – tai kiekvieno žmogaus varomoji jėga tobulėjimo link. Ši programa remiasi visuminio ugdymo principais.

Tarptautinis olimpinis komitetas sukūrė olimpinių vertybių ugdymo programą (OVUP) siekdamas įkvėpti jaunus žmones siekti sveiko ir aktyvaus gyvenimo būdo bei ugdytis draugystės, tobulėjimo ir pagarbos vertybes. Lietuvos tautinis olimpinis komitetas – vienas pirmųjų nacionalinių olimpinių komitetų, populiarinantis ir vystantis šią programą Lietuvoje.

Sportas ir fizinis aktyvumas – galingos ugdymo priemonės. Per sportą galime įtraukti ir įkvėpti jaunus žmones, padėti jiems ugdytis pasitikėjimą savimi, paskatinti juos būti fiziškai aktyviais. Olimpinių vertybių ugdymo programos OVUP 2.0 versija jungia sportą su švietimu ir kultūrine išraiška, kad ugdymas būtų aktyvus, linksmas, dinamiškas ir formuotų visapusišką žmogų. OVUP leidiniai siekia įkvėpti pedagogus ir paskatinti jaunus žmones judėti bei ugdytis vertybes pasitelkiant įvairias žaidimo ir sportinės veiklos formas.

Siekiant užtikrinti šios programos sėkmingą įgyvendinimą Lietuvoje organizuojami pedagogų kvalifikacijos kursai, kurių metu pedagogai mokomi naudotis leidiniais ir šia metodika.

Programa vykdoma dviem lygiais:

OVUP 2.0. 1 lygio mokymuose pedagogai supažindinami su OVUP programa, metodikomis, mokomi jomis naudotis, planuojant kasdienines veiklas su mokiniais. OVUP 2.0. 2 lygio mokymuose gilinamos ir tobulinamos žinios apie olimpinį ugdymą, stiprinamos dalyvių edukacinės kompetencijos aptariant jų iššūkius, su kuriais jie susidūrė vedant OVUP užsiėmimus savo įstaigoje.

Programa susideda iš dviejų modulių:

I modulis. Olimpinių vertybių ugdymo programa  (OVUP) 2.0, 1 lygio mokymai (16 val.)

II modulis. Olimpinių vertybių ugdymo programa  (OVUP) 2.0, 2 lygio mokymai (24 val.)