Prienų švietimo centro direktorė Danutė Stankevičienė 2014 m. kovo mėn. 31 – balandžio mėn. 4 d. dalyvavo stažuotėje
2012 m. gegužės 22 d. pradėtas vykdyti Ugdymo plėtotės centro projektas „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ (II etapas), Nr. VP1–2.2-ŠMM-02-V-01–009. Projekto trukmė – 24 mėnesiai. Projektą finansuoja Europos socialinio fondo agentūra. Prienų švietimo centras yra vienas iš projekto partnerių.
Projektas „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ orientuotas į sisteminius pedagogų kvalifikacijos tobulinimo pokyčius, naujų kvalifikacijos tobulinimo formų paiešką ir inovacijas, tobulinant pedagogų bendrąsias, dalykines ir didaktines kompetencijas.
Įgyvendinant šį projektą buvo organizuojamos trumpalaikės stažuotės užsienyje partnerių atstovams. Prienų švietimo centro direktorė Danutė Stankevičienė 2014 m. kovo mėn. 31 – balandžio mėn. 4 d. dalyvavo stažuotėje „Mokytojų – pagalbininkių, pakaitinių mokytojų veikla ugdymo procese Didžiojoje Britanijoje“. Stažuotės metu buvo susipažinta su Anglijos švietimo sistema ir jos reformomis, ugdymo kokybės užtikrinimo veikla. Lankytasi įvairiose ugdymo įstaigose, praktiškai stebėta mokytojų pagalbininkų (asistentų) veikla, diskutuoja su mokyklų pedagogais, administracija, švietimo departamento specialistais.
Mokytojai pagalbininkai mokykloje atlieka įvairias užduotis, kurios padeda mokytojams susitelkti į mokymą. Aukštesnio lygmens mokytojai pagalbininkai įgyja teisę atlikti daugiau sudėtingesnių užduočių, gali pavaduoti mokytojus. Mokytojų asistentų atsiradimo istorija gana ilga ir praėjo daug kliūčių, kol buvo nuspręsta, kad jie reikalingi. Finansiškai valstybei tai atsiėjo labai brangiai. Per pastaruosius dešimt metų švietimo kokybė Anglijoje labai pagerėjo – konstatuoja švietimo politikai. Gal prie šių pokyčių prisidėjo ir mokytojai pagalbininkai?
Danutė Stankevičienė
Prienų švietimo centro direktorė