1. Karjeros specialisto funkcijos:
    6.1. organizuoja ir koordinuoja profesinio orientavimo paslaugų teikimą ir plėtojimą
    Švietimo įstaigoje, siekdamas įgyvendinti nustatytą paslaugų planą;
    6.2. teikia ugdymo karjerai, profesinio konsultavimo, profesinio informavimo (įskaitant ir
    profesinį veiklinimą) paslaugas Švietimo įstaigos mokiniams; 
    6.3. teikia asmenines ir grupines konsultacijas karjeros klausimais Švietimo įstaigos
    mokiniams; 
    6.4. išsiaiškina Švietimo įstaigos poreikius, susijusius su profesinio orientavimo paslaugų
    teikimu; 
    6.5. sudaro ir įgyvendina metinį profesinio orientavimo paslaugų planą; 
    6.6. kartu su Švietimo įstaigos bendruomene, mokiniais (jeigu reikia – mokinių tėvais,
    globėjais, rūpintojais) derina profesinio orientavimo paslaugų įgyvendinimą Švietimo įstaigoje,
    remiantis metiniu profesinio orientavimo paslaugų planu;
    6.7. supažindina Švietimo įstaigos mokinius, mokytojus, mokinių tėvus, globėjus ar
    rūpintojus, administraciją su Švietimo įstaigoje teikiamomis profesinio orientavimo paslaugomis,
    programomis, mokymo formomis, ugdomomis kompetencijomis, mokymosi sąlygomis;
    6.8. teikia informaciją apie studijų ir profesinio mokymo galimybes, švietimo teikėjus ir jų
    vykdomas mokymo ir studijų programas, priėmimo taisykles ir terminus;
    6.9. supažindina Švietimo įstaigos mokinius su profesinės veiklos ir užimtumo sritimis,
    darbo rinka ir jos pokyčių prognozėmis remdamasis aktualiais ir patikimais duomenimis;
    6.10. sistemingai planuoja savo veiklą, teikia siūlymus Švietimo įstaigos vadovui dėl
    profesinio orientavimo paslaugų gerinimo, atsiskaito už profesinio orientavimo metinio plano
    įgyvendinimą, dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Švietimo įstaigos veiklos programą;
    6.11. supažindina Švietimo įstaigos bendruomenę su profesinio orientavimo srities
    naujovėmis ir jų taikymo galimybėmis;
    6.12. koordinuoja ir vykdo profesinio orientavimo kokybės užtikrinimą ir stebėseną
    Švietimo įstaigoje;
    6.13. veiklų metu renka, kaupia ir apdoroja duomenis apie profesinio orientavimo paslaugų
    organizavimą, teikimą, rezultatus ir bendrą profesinio orientavimo sistemos būklę Švietimo
    įstaigoje. Šiuos duomenis sistemingai analizuoja, naudoja teikdamas konkrečias paslaugas, taip pat
    planuodamas ir tobulindamas savo veiklas;
    6.14. teikia ir skelbia profesinio orientavimo paslaugų Švietimo įstaigoje stebėsenos
    duomenis;
    6.15. prisideda prie profesinio orientavimo plėtros nacionaliniu mastu: dalijasi gerosiomis

praktikomis, informacija, šaltiniais su kitais karjeros specialistais kvalifikacijos tobulinimo metu,
konferencijose, susitikimuose ir kitų veiklų metu, tobulina savo kvalifikaciją;
6.16. padeda įgyvendinti profesinio orientavimo projektus pagal savo veiklos sritį.

  1. Siekdamas užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų įgyvendinimą Švietimo įstaigoje,
    karjeros specialistas kartu su Švietimo įstaigos bendruomene derina šių paslaugų įgyvendinimą.
    Paslaugų įgyvendinimo būdus, formas, laiką ir kitus svarbius, su paslaugų teikimu susijusius,
    aspektus karjeros specialistas aprašo metiniame profesinio orientavimo paslaugų plane, kuriame: 
    7.1. įsivertina Švietimo įstaigos ir jos mokinių profesinio orientavimo poreikius; 
    7.2. identifikuoja karjeros kompetencijų ugdymo ypatybes Švietimo įstaigoje;  
    7.3. suplanuoja, kokiomis metodinėmis priemonėmis, įrankiais ir būdais bus teikiamos

paslaugos mokiniams;  

7.4. suplanuoja detalią profesinio orientavimo paslaugų įgyvendinimo eigą Švietimo

įstaigoje vieneriems mokslo metams.