2022 metais pradėtos įgyvendinti 3 atnaujintos bendrosios ugdymo programos, nuo 2023 etapiškai pradedamos įgyvendinti ir kitos atnaujintos bendrosios programos. Bendrųjų programų ugdymo turinys atnaujinamas remiantis švietimo būklės analize, siekiant užtikrinti aukštesnę vaikų ugdymo kokybę suteikiant mokiniams tvirtus ir tvarius žinių pagrindus, mokomųjų dalykų turiniu ugdyti kompetencijas, prasmingai įtraukti aktualų turinį, numatyti ugdymo(si) galimybes įvairiuose kontekstuose, įtvirtinti sąsajas tarp pakopų ir dalykų, užtikrinti ugdymo tikslų, turinio įgyvendinimo ir pasiekimų vertinimo dermę, stiprinamas kryptingas vaikų vertybinis ugdymas.

Siekiant geriau įvertinti kiekvieno vaiko polinkius ir poreikius, tikslingiau juos ugdyti, keičiasi ir programos struktūra: išskiriamos pasiekimų sritys, pasiekimai išlaipsniuojami keturiais lygiais. Su atnaujintomis bendrosiomis programomis turi keistis ir ugdymo praktika, ugdymo proceso organizavimui pasitelkiami metodai ir principai, labiau orientuojantys į projektinį, patirtinį, patyriminį mokymą(si) bei mokymo(si) refleksiją. Pedagogai turi pasirengti sėkmingam programų įgyvendinimui.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programa (toliau – PKT) skirta tobulinti įvairių dalykų pedagogų kompetencijas (įskaitant skaitmeninę), būtinas sėkmingam atnaujintų (2023 m.) bendrųjų programų įgyvendinimui ir įsijungimui į tikslingos praktikos kaitą.

Numatoma, kad kvalifikacijos tobulinimo programoje dalyvaus įvairių dalykų pedagogai. Dalyviai apžvelgs kaitos bendrojo ugdymo programose tendencijas, susipažins su pagrindiniais atnaujintų bendrųjų programų įgyvendinimo principais, kurs pažangią praktiką, susipažins su programų įgyvendinimui skirtomis metodinėmis rekomendacijomis. PKT įgyvendinimo metu dalyviai išmoks planuoti ir įgyvendinti atnaujintą ugdymo turinį, fiksuoti, vertinti individualius vaikų ugdymosi pasiekimus ir pagal pastebėtus pokyčius suteikti grįžtamąjį ryšį.

Pagrindinis dėmesys PKT skiriamas šiuolaikinės didaktikos, gerosios praktikos pavyzdžių analizei, ugdomosios veiklos (pvz., projekto, užduoties, vertinimo) projektavimui, ugdymo praktikos tobulinimo sprendimų paieškai. Programos trukmė – 40 akad. val., kurių 29 akad. val. numatyta praktinių užsiėmimų ir 11 akad. val. teorinių pristatymų.

Du trečdaliai programoje numatytų naudoti metodų orientuoti į praktinę veiklą bei skirti individualiam dalyvių ar jų grupių darbui. Įgyvendinant PKT mokymų dalyviai dirbs virtualioje mokymosi aplinkoje, kur bus atliekamos užduotys, įkeliami savarankiški dalyvių darbai (geroji patirtis), teikiamos konsultacijos. Kiekvienas mokymų dalyvis turės galimybę pristatyti savo savarankišką darbą – pokyčio projektą, gauti grįžtamąjį ryšį bei nusimatyti tolesnės saviugdos kryptis.

Programą sudaro keturi moduliai:

  1. Praktiniai patarimai, kaip kūrybiškai ir kokybiškai įgyvendinti atnaujintas bendrąsias programas (trukmė 10 val., iš jų 8 kontaktinės ir 2 savarankiško darbo val.);

2. Inovatyvūs ir kūrybiški mokymo(si) metodai. Į kompetencijų ugdymą orientuotos pamokos planavimas ir organizavimas (trukmė 10 val., iš jų 7 kontaktinės ir 3 savarankiško darbo val.);

3. Skaitmeniniai ištekliai: pasirinkimas, kūrimas, keitimasis ir taikymas (trukmė 10 val., iš jų 7 kontaktinės ir 3 savarankiško darbo val.);

4. Vertinimas ir jo ypatumai: IKT įrankiai mokinių pasiekimų vertinimui bei ugdymo diferencijavimui pagal pasiekimus (trukmė 10 val., iš jų 7 kontaktinės ir 3 savarankiško darbo val.);

PKT įgyvendinama keturiomis sesijomis. Tarp sesijų rekomenduojama palikti laiko tarpus     savarankiškiems praktiniams darbams atlikti.

Pirmoje sesijoje (10 val.) reflektuojama apie ugdymo kaitos tendencijas Lietuvoje ir užsienyje. Seminaro dalyviai susipažins su šiuolaikinės didaktikos tendencijomis, pagrindiniais atnaujintų bendrųjų programų įgyvendinimo principais, joms įgyvendinti skirtomis metodinėmis rekomendacijomis, ugdymo aktualijomis, kurs pažangią praktiką.

Antroje sesijose (10 val.) apžvelgiami inovatyvūs ir kūrybiški mokymo(si) metodai, orientuoti į kiekvieno mokinio pažangos siekius ir aukštesnių pasiekimų ugdymą, analizuojami kompetencijų ugdymo dalyke pavyzdžiai, aptariamas STEAM ugdymas bei jam tinkantys IKT įrankiai  bei programos, išbandomos ir reflektuojamos įvairios praktinės veiklos, padedančios įgyvendinti atnaujintas programas.

Trečioje sesijoje (10 val.) – remiantis DigComeEdu sistema bus aptariami skaitmeniniai ištekliai, jų bazės ir pasirinkimas, praktiškai kuriami interaktyvūs skaitmeniniai mokymosi objektai (taikant 10 skirtingų IKT įrankių ir programų), aptariamos keitimosi jais galimybės ir būdai, taikymo ypatumai. Seminaro metu bus praktiškai išbandomos skaitmeninės aplinkos (pvz., Lino, TesTeach, TedEd), kuriami mokymosi objektai (pvz., naudojant H5P, EclipseCrossword, LearningApps ir kt. įrankius), 3D, 4D ir VR galimybės, pristatomi skirtingų IKT įrankių ir programų, tinkamų mokinių kūrybiškumo, problemų sprendimo gebėjimų ugdymui (pvz., sąvokų ir minčių žemėlapiai, interaktyviųjų knygų kūrimui (pvz., a Book Creator, Mixbook, Classtools, Storyjumper), taip pat kiti švietimui skirti ištekliai.

Ketvirtoje sesijoje (10 val.) dėmesys skiriamas mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimui, grįžtamojo ryšio teikimui ir gavimui naudojant IKT įrankius ir programas (pvz., Mentimeter, Quizelize, Quizizz, Plickers, Showbie, Socrative). Dalyviai praktiškai išbandys IKT įrankių ir programų galimybes, kurs testus, kvizus, apklausas, diferencijuotas užduotis, taikys IKT įrankius ir programas mokinių pasiekimų vertinimui ir ugdymo diferencijavimui pagal pasiekimus. Kiekviename modulyje bus skiriamas dėmesys dalyvių savarankiškų darbų refleksijai ir        asmeninės medžiagos (pvz., veiklų planų, projektų ir kt.), parengtos darbui pagal atnaujintas programas, pristatymui.

Programos trukmė 40 val., iš jų 29 kontaktinės ir 11 savarankiško darbo val.