Įtraukusis ugdymas – viena opiausių temų švietimo bendruomenėje. Nuo 2024 metų  rugsėjo mėnesio įsigalios Švietimo įstatymo pakeitimai, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje – toliau mokykloje) kartu su savo bendraamžiais. Įtraukusis ugdymas įpareigoja mokyklas pasirengti priimti visus besimokančiuosius, nepaisant individualių ypatybių, kliūčių ar sunkumų, ir užtikrinti efektyvų ugdymąsi. Bendraujant su praktikais aiškėja, kad jiems trūksta žinojimo ir įgūdžių kaip įgyvendinti įtraukųjį  ugdymą mokykloje, nuo ko pradėti, kaip atpažinti kitokius vaikus ir kaip įtikinti tėvus, kad pagalba būtina, kaip veiksmingai su jais bendrauti. Kaip tinkamai pritaikyti aplinką, kokias metodines priemones pasirinkti ir pan.

Ši programa parengta siekiant padėti ikimokyklinio ugdymo pedagogams pasirengti ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus bendrojo ugdymo grupėje: plėsti pedagogų žinias apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų poreikius, gilintis į poreikių tenkinimo galimybes, kiekvienam įvertinti savo vaidmenį įgyvendinant įtraukiojo ugdymo keliamus tikslus bei tobulinti jau teikiamų paslaugų kokybę ugdymo įstaigoje.

40 val. trukmės programa sudaryta iš 5 modulių. Kiekviename 8 val. trukmės modulyje 4 val. skiriamos auditoriniam darbui, 2 val. praktikai ir 2 val. savarankiškam darbui.

I modulis. Struktūruoto ugdymo taikymo aspektai dirbant su specialiųjų ugdymo(si) poreikių (SUP) turinčiais vaikais bendrojo ugdymo grupėje, 8 val. (iš jų 4 val. auditorinių, 2 val. praktikos, 2 val. savarankiško darbo).

II modulis. Kaip padėti vaikams, turintiems elgesio ir emocinių sunkumų bei sutrikimų, valdyti savo elgesį bei emocijas?, 8 val. (iš jų 4 val. auditorinių, 2 val. praktikos, 2 val. savarankiško darbo).

III modulis. Efektyvus bendravimas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų tėvais: šeimos konsultavimas, įtraukimas, bendradarbiavimas, 8 val. (iš jų 4 val. auditorinių, 2 val. praktikos, 2 val. savarankiško darbo).

IV modulis. Priemonių ir veiklų, padedančių ugdyti vaikus, turinčius individualių mokymosi poreikių, praktinis pritaikymas, 8 val. (iš jų 4 val. auditorinių, 2 val. praktikos, 2 val. savarankiško darbo).

V modulis. Grupinė veikla visiems ir kiekvienam, pasitelkiant į pagalbą vizualizaciją, 8 val. (iš jų 4 val. auditorinių, 2 val. praktikos, 2 val. savarankiško darbo).