Ši programa skirta ne tik padėti ugdymo įstaigos bendruomenei įgyvendinti nusimatytus prioritetus, bet ir pasiruošti diegti atnaujintas Bendrąsias programas. Bendrųjų programų ugdymo turinys atnaujinamas remiantis švietimo būklės analize. Siekiant užtikrinti aukštesnę mokinių ugdymo kokybę stiprinamas kryptingas mokinių vertybinis ugdymas, ugdomos kompetencijos, būtinos sėkmingai gyventi šiuolaikiniame pasaulyje, mokymosi turinys siejamas su gyvenimo aktualijomis. Programoje atsiranda 7 naujos kompetencijos (kūrybiškumo, kultūrinė, komunikavimo, pažinimo, pilietinė, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos, skaitmeninė), keičiasi programos struktūra.  Švietimo būklės tyrimai rodo, kad kompetencijos labai dažnai nurodomos įvairių dalykų bendrosiose programose, tačiau duomenys apie mokinių pasiekimus rodo nepakankamai veiksmingą šių kompetencijų ugdymą. Remiantis šiuolaikinėmis ugdymo teorijomis, tarptautiniais ir nacionaliniais švietimo dokumentais nauju ugdymo prioritetu tampa kompetencijos (žinios + gebėjimai + vertybinės nuostatos).

Prieš Bendrųjų programų diegimą  pedagogai  turi tam pasirengti. Tai yra susipažinti ir išnagrinėti bendrųjų programų atnaujintus elementus, aptarti kaitos tendencijas, šiuolaikinės didaktikos prieigas, ugdymo turinio įgyvendinimo galimybes. Per praktinių pavyzdžių analizę ir ugdymo veiklos situacijų modeliavimą atskleisti praktines atnaujintų Bendrųjų programų įgyvendinimo galimybes. Pasiekti bendrų susitarimų dėl atnaujinto ugdymo diegimo mokykloje. Išsiaiškinti ir susitarti kaip dalyko turiniu bus auginamos mokinio kompetencijas? Kaip mokiniai ir mokytojas pamatys, kad yra pasiektas rezultatas?

     Taip pat reikėtų atkreipti į dar vieną faktorių, kuris užtikrintų užsibrėžtų siekių įgyvendinimą, tai palankaus mikroklimato vyravimas bendruomenėje. Čia svarbų vaidmenį vaidina svarbus kolegiškas bendravimas ir bendradarbiavimas, savalaikio grįžtamojo ryšio gavimas. Bendruomenė turi dirbti ryšyje, palaikant ir pastiprinant vieniems kitus. Atkreiptina, kad vis dažniau akcentuojama emocinio intelekto svarba ugdymo procese. Programos įgyvendinimo metu dalyviai bus supažindinti su emocinio intelekto koncepcija, kuri padeda geriau pažinti mokinius. Bus kalbama ir pateikiamos įžvalgos apie emocinio intelekto svarbą ugdymo procese, analizuojama, ko labiausiai reikia ugdytiniams, kad jie jaustųsi saugūs mokykloje, lavintų teigiamą mąstyseną, išmoktų geriau pažinti save ir kitus, valdytų savo emocijas, mokėtų mokytis ir stengtųsi racionaliai siekti kuo geresnių mokymo(si) rezultatų. Bus nagrinėjamos ir analizuojamos praktinės situacijos, ieškoma būdų, metodų, priemonių, kurios sustiprina bendradarbiavimą su tėvais, padeda įsitraukti į vaikų mokymąsi, mokyklos gyvenimą. 

Programos turinys gali būti lanksčiai pritaikytas (pakoreguotas, papildytas) pagal dalyvių poreikius.

 Programos apimtis – 40 val., iš jų 16 kontaktinių val., 24 val. savarankiško darbo.     Programa sudaryta iš 4 modulių. Kiekvienam moduliui yra numatytos auditorinių ir savarankiško darbo valandų skaičius.

I modulis. Pasiruošimas atnaujinto ugdymo turinio diegimui (10 val.)

II modulis. Kaip dalyko turiniu auginsime mokinio kompetencijas? (10 val.)

III modulis. Bendruomenės komandinės dvasios stiprinimas (10 val.)

IV modulis. Tėvų poveikis mokinių pasiekimams ir motyvacijai (10 val.)