Konferencija „Įtrauktis švietime – tai galimybė augti ir tobulėti kiekvienam“

Balandžio 12 d. Prienų kultūros ir laisvalaikio centre rinkosi rajono švietimo įstaigų vadovai, pavaduotojai ugdymui, ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo mokytojai, mokytojų padėjėjai, pagalbos mokiniui specialistai. Į konferenciją „Įtrauktis švietime – tai galimybė augti ir tobulėti kiekvienam“ juos pakvietė Prienų švietimo pagalbos tarnyba ir Mokyklų metodinė taryba. Konferencijos tikslas – stiprinti įtraukiojo ugdymo nuostatas ir jo praktinę raišką mokyklose. Konferencijos dalyvius pasveikino Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Rimvydas Zailskas.

Konferencijos pranešimai atspindėjo mokyklų patirtis. Jiezno gimnazijos įtraukiojo ugdymo patirtis pristatė gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Mazuronienė ir vyr. socialinė pedagogė Rasa Valatkaitė pranešime „Viskas prasideda nuo susitarimo“. Stakliškių gimnazijos direktorius Vygantas Kornejevas pasidalino vyraujančiomis įtraukties kūrimo patirtimis pranešime „Kiekvienas besimokantysis yra vienodai svarbus“. Prienų švietimo pagalbos tarnybos specialistės Giedrė Džiaugienė ir Zita Linkevičienė kalbėjo apie galimybes ir iššūkius įtraukiajame ugdyme, tenkinant individualius vaiko ugdymo(si) poreikius.

Dar rugsėjo mėnesį buvo paskelbti Prienų rajono mokyklų pedagogų metodinių darbų parodos „Įtraukiojo ugdymo praktika: patirtys, sėkmės ir iššūkiai“ nuostatai, kuriuose buvo numatyta, kad darbus autoriai pristatys rajono mokytojų konferencijoje. Taigi, 24 mokytojai, mokytojų padėjėjai, švietimo pagalbos specialistai parengė 19 metodinių darbų. Juos konferencijoje apibendrino Metodinių darbų parodos vertinimo komisijos narė, Prienų rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė Renata Pavlavičienė. Pranešėja akcentavo dalijimosi įtraukties patirtimis ugdymo praktikoje svarbą.

Konferencijos pirmojoje dalyje „Revuonos“ pagrindinės mokyklos socialinių įgūdžių ugdymo klasės mokytoja, socialinė pedagogė metodininkė Auksė Grižaitė pristatė savo metodinį darbą „Palankios mokiniui ugdymosi aplinkos kūrimas – sėkmingos įtraukties prielaida“, „Ąžuolo“ progimnazijos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Rima Lyberienė pasidalijo įtraukiojo ugdymo praktika, pristatydama mokinio sėkmės istoriją.

Kavos pertraukos metu konferencijos dalyviai turėjo galimybę susipažinti su 6 stendiniais pranešimais ir padiskutuoti apie įtraukties galimybes. Po pertraukos vyko kitų metodinių darbų pristatymas grupėse. Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo grupėje buvo pristatyti 6 metodiniai darbai, atskleidžiantys ugdymo metodų ir priemonių svarbą įtraukiant kiekvieną mokinį į ugdomąsias veiklas. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo grupėje 5 metodinių darbų autoriai dalijosi sėkmingų įtraukiojo ugdymo procesų ir būdų bei problemų sprendimų pavyzdžiais.

Konferenciją vedė ir apibendrino Prienų švietimo pagalbos tarnybos metodininkė, l. e. direktoriaus pareigas Danguolė Damijonaitytė.

Įtraukusis ugdymas – tai ugdymas, sudarant sąlygas kiekvienam mokiniui patirti sėkmę, suteikiant pagal individualius poreikius pritaikytą aukštos kokybės ugdymą.

 Giedrė Džiaugienė